Facebook Pixel

Sudac: dè specialist in pakketten voor de kappersopleiding

 Wat is belangrijk om te weten wanneer je een schoolpakket bij ons bestelt?

  • Voor alle scholen waarvan de studenten hun pakketten via onze webshop bestellen, geldt dat er een bestelbrief is gemaakt waarin de gehele procedure stap voor stap uitgelegd wordt. Wanneer je de brief mist, raden wij je aan om (ondanks dat de school in de zomervakantie waarschijnlijk gesloten is) eerst contact op te nemen met de betreffende opleiding.
  • Bestelinstructievideo: Iedere opleiding heeft een eigen pakket samengesteld, daarom is het belangrijk om de juiste keuze te maken. Vind je het lastig om door de tekst heen te lezen? Klik dan hier voor de instructievideo! Hierin vertellen we je stap voor stap wat je moet doen om het pakket van jouw keuze te bestellen. 
  • Het samenstellen en leveren van schoolpakketten is een aparte discipline die de nodige specialisatie vereist. Vandaar dat sommige delen van onze processen net wat anders verlopen dan de normale leveringen aan professionele salons.
  • Pakketten worden door ons verstuurd zonder burenlevering door PostNL met de mededeling dat we een handtekening voor ontvangst willen. Door de corona maatregelen zal PostNL namens u tekenen voor ontvangst van het pakket. U hebt per mail een track & trace code van ons ontvangen waarin u ook kunt zien dat het pakket afgeleverd is.
  • Mocht u onverhoopt niet thuis zijn dan ontvangt u van de bezorger een afhaalbericht. Het pakket is dan af te halen bij een afhaallocatie. U kunt bij het bestellen natuurlijk altijd kiezen voor een eigen afhaallocatie (momenteel niet beschikbaar i.v.m. Corona). Let op, u heeft beperkt de tijd om het pakket op te halen bij uw afhaallocatie. Bij het niet afhalen van het pakket bij de afhaallocatie, zal deze retour worden gestuurd naar ons magazijn. Indien wij het daarna nogmaals moeten opsturen, berekenen wij vooraf een bedrag van € 7,50 aan u door voor de handling- en verzendkosten.

Betalingsinformatie

Pakketten dienen altijd vooraf betaald te worden. Daarvoor zijn diverse betaalmethoden te kiezen. Wanneer u kiest voor vooruitbetaling is het de bedoeling dat u eerst het bedrag aan ons overmaakt, voordat wij de bestelling versturen. Je krijgt hiervan een aparte mail met betaalinstructies vanuit MultiSafePay. Je ontvangt op het moment dat wij een pakket aanbieden bij PostNL per e-mail een track & trace code op het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Je kunt daarmee zien wanneer het pakket aangeboden zal worden.

Levertijd (pakketten uit verschillende magazijnen)

De levering van de schoolpakketten is anders dan onze reguliere levering. Bij de schoolpakketten hanteren wij een levertijd van 1 tot 3 weken. Dit is geheel afhankelijk van het aantal bestellingen dat in die periode binnenkomt.

Wanneer je meerdere pakketten en/of artikelen bestelt, zullen deze veelal als 1 pakket worden verstuurd. Echter kan het voorkomen dat er meerdere pakketten worden ontvangen. De reden hiervoor is dat de pakketten en de losse artikelen uit aparte magazijnen worden verstuurd. Op de verzamelpakbon en de verzamelfactuur staan dan alle pakketten vermeld, terwijl je misschien nog in afwachting bent van een deel van de bestelling. Je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Het ontbrekende deel wordt automatisch en kosteloos nageleverd.

Let op: Mocht het zo zijn dat jij je pakket na 01 augustus 2021 hebt besteld, kan het zijn dat er extra verzendkosten worden berekend. Dit staat vermeld in de bestelbrief die je van school krijgt.

Garantievoorwaarden materialen

Controleer je pakket direct en zorgvuldig aan de hand van de pakbon

Het pakket dat je hebt ontvangen is door ons met de scanner twee keer gecontroleerd. Daarmee is de kans dat er iets ontbreekt heel erg klein. Mocht er onverhoopt toch iets missen dan is het belangrijk dat je dat ons binnen 2 weken na ontvangst van het pakket meldt. Reclamaties over ontbrekende artikelen kunnen na 2 weken, na ontvangst datum pakket, niet meer in behandeling worden genomen.

Onderhoud en garantie

Bij een professionele opleiding horen professionele materialen. En ook het professioneel onderhouden van die materialen hoort daarbij. Wij nemen als kappersgroothandel www.sudac.nl de fabrieks- en garantievoorwaarden van onze leveranciers over. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, neem dan binnen 4 weken na de start van je opleiding contact met ons op. Goede zorg voor professionele materialen mag echter verwacht worden. De meeste leveranciers hebben een eigen serviceafdeling en vragen ons of wij de producten toe willen sturen. Zij beoordelen dan of het een fabricagefout is en/of het binnen de garantie valt. Het wordt daarna of gerepareerd of wij sturen een nieuw exemplaar toe. Bij reparaties die buiten de garantie vallen worden reparatie- en verzendkosten berekend. De kosten daarvoor worden altijd vooraf gecommuniceerd. Wij leveren geen tijdelijke voorziening in de vorm van een leenproduct, in sommige gevallen kan het dus iets langer duren voordat het product retour gestuurd kan worden.

Pakketten zijn maatwerk en kunnen niet retour gestuurd worden

Een pakket zoals wij dat versturen is altijd maatwerk. Dat betekent dat wij pakketten niet retour kunnen nemen. Ook niet als ze ongeopend en ongebruikt zijn.

In zeer bijzondere omstandigheden kunt u contact met ons opnemen via info@sudac.nl. Voor de retourzending, het uitpakken van het pakket en het terugboeken van de losse artikelen rekenen wij € 15,- exclusief BTW. Mochten er onverhoopt toch retouren bij ons binnenkomen, dan zullen wij die vanaf 1 september gaan beoordelen. Een eventuele terugbetaling zal dan ook vanaf dat moment plaatsvinden. Retouren die na 14 dagen vanaf ontvangstdatum retour komen worden niet in behandeling genomen. Voor het terugsturen zullen wij ook een bedrag van € 7,50 berekenen. Let op dat je een kopie van de pakbon of een print van je orderbevestiging meestuurt.

Retouradres: Sudac, t.a.v. retouren schoolpakketten, Den Sliem 37B, 7141 JE Groenlo, Nederland

Garantiebewijs en pakbon

Bewaar de pakbon en factuur altijd zorgvuldig. De factuur geldt als start van de wettelijke garantietermijn. Wij vragen ernaar bij reclamaties. Neem bij garantievragen contact met ons op via telefoonnummer 0545-721099 of per mail info@sudac.nl. Veel plezier met je materialen.

Scharen

Technische fouten aan de schaar vallen binnen de garantietermijn. Bewaar de schaar goed, knip er alleen haar mee en let heel goed op dat de schaar niet valt, want zelfs de kleinste beschadiging kan ervoor zorgen dat de schaar niet meer goed knipt.

Op school zijn enveloppen aanwezig die je kunt gebruiken als je je schaar wilt laten slijpen bij een professionele slijperij. Wanneer onomstotelijk vaststaat dat de schaar gevallen is, wordt de schaar indien mogelijk nog geslepen. De slijp- en verzendkosten daarvoor zijn in dat geval vanzelfsprekend voor de student. Houd de schaar goed schoon en gebruik regelmatig wat olie voor het scharnier. Bewaar de schaar altijd in een doosje of hoesje en niet los tussen kammen en borstels.

Gebruik geen desinfectiemiddelen met een zuur, dit tast het materiaal aan tot vlekken.

Kammen en borstels

Professionele kammen en borstels zijn zeer gevoelig. In principe kan er bij levering bijna niets mis mee zijn. Een week na uitlevering vervalt daarmee de garantie.

Elektrische apparaten

Hier geldt de normale fabrieksgarantie. Let op dat je de snoeren niet te strak oprolt, want er geldt geen garantie op snoeren. Accu’s de eerste keer volledig opladen en helemaal leeg laten lopen. Herhaal dit proces drie keer om een sterke accu te maken. Vol is vol dus niet te lang aan de lader laten staan. Tondeuses goed schoon houden en regelmatig voorzien van wat olie.

Oefenhoofden

Voor oefenhoofden geldt dat je ze voorzichtig moet behandelen alsof het je eigen haar is. Borstel altijd eerst vanuit de punt, dan de lengte en als laatste vanuit de hoofdhuid tot de punt. Gebruik minimaal product in het haar, borstel het haar uit voor je het hoofd weer opruimt. Wil je het haar wassen, gebruik dan alleen een strijkbeweging van kruin naar lengte en je punt zodat het haar niet in de knoop gedraaid wordt. Belangrijk hierbij is dat je goede professionele verzorgende producten gebruikt die het haar niet uitdrogen.

Statief voor oefenhoofd

Draai het statief zeker niet te vast. Tijdens het gebruik en bewegen van het oefenhoofd dien je het wiel open en vast te draaien om breken te voorkomen. Garantie is 2 maanden na uitlevering bij normaal gebruik.

Kapperskoffer/Tas

Wanneer je koffers of tassen te vol stopt, worden ze te zwaar en loop je kans op scheuren. Garantie 2 maanden na uitlevering bij normaal gebruik.

Na- en bijstellen van producten

Mocht je door eigen toedoen materialen moeten vervangen of wil je zelf nog overige producten bijbestellen, dan heb je al een account in deze webshop aangemaakt.